Saturday, March 7, 2009

Permulaan yang keDUA

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, akhirnya, inilah permulaan yang kedua untuk blog ini kembali aktif dalam dunia mayanya. Semoga pertemuan kita di ruangan ini dapat menambahkan ilmu dan menguatkan semangat untuk terus berda'wah kearah agama ISLAM yang sebenar.

InsyaAllah, sedikit motivasi untuk rohani kita

"Diibaratkan hubunga iman dan islam itu adalah seperti benih dan pokok. Sebatang pokok tidak akan tumbuh jika tiada benih. Boleh jadi juga benih yang di letakkan di dalam tanah tidak tumbuh. Jika tumbuh pula, boleh jadi pokok itu cacat kerana tanah yang kurang baik mahupun kekurangan air. Dan boleh jadi juga ia tumbuh dengan subur dan menghijau kerana cukup segala keperluannya. Begitulah juga tidak mungkin seorang manusia itu menjadi muslim apabila di hatinya tiada iman. Jika punya iman, kadangkala islamnya tidak sempurna kerana kurangnya tekad dan ilmu. Dan ada juga yang iman dan islam mereka sempurna kerana cukup segala keperluannya dari segi tekad dan ilmu."
p/s: Sejujurnya, penulisan di sini amat ana rindukan. Janji tak nak delete blog sesuka hati lagi!!! (Haha... padan muka!)

No comments:

Post a Comment