Tuesday, June 21, 2011

alhamdulillah :012

alhamdulillah thumalhamdulillah:) Selawat dan salam buat junjungan mulia.

akhirnya, digagahkan niat utk menulis di sini kembali. maaf terpaksa meninggalkannya sepi.

Baiklah, bicara kali ini nak menyentuh kerana mulut. Kerana itulah jugalah, segumpal darah ini mula goyah. kerana bicaranya masin, jadi terkaku. dan kerana patah bicaranya juga, dulunya kukuh, dijatuhkan satu persatu dan akhirnya rebah.

yes, memang. saya pernah akui saya x kisah tentang itu. but I do care what she had been said! kerana manisnya mulut itu, Sukar untuk saya menulis sekiranya HATI dan perHATIan itu tiada.

Baiklah, tak perlu beremosi di sini ya, biarlah itu menjadi tanda kita pernah bertemu ;) berkasih kerana Allah, dan sentiasa mengharapkan juga apa yang dibenci cukuplah sekadar keranaNya jua. Tidak layak rasanya, menghukum orang lain sedangkan diri sendiri pun belum cukup sempurna.

Oh, cakap soal sempurna

kau. dan aku. belum cukup sempurna, kan?

yuk kita mencontohi yang sempurna!

“Sesungguhnya pada diri Rasulullah itu contoh teladan yang baik bagi kamu.”

[Al-Ahzab : 21]

Rasulullah saw pernah berpesan,

“Sesiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, maka hendaklah dia bercakap hanya perkara yang baik atau diam.”

Sabda Baginda lagi :

“Seseorang hamba itu tidak bertakwa dengan sebenar-benar takwa kepada Tuhannya sehingga dia menjaga lidahnya."

Agak-agak, bagaimana Rasulullah marah?

Bila peribadinya dihina, beliau selalu memaafkan. tetapi

bila agama dihina, beliau akan marah dan bersedia membela.

Begitulah peribadi mulia ketika marahnya.

p/s: ini adalah satu post yang sudah lama diperam dlm mangkuk komputer:)

moga perkongsian yg blh dimanfaatkan.

5 comments:

  1. komputer ada mangkuk ke hazirah?? hehehe...xpe2...semoga enti terus sabar

    ReplyDelete
  2. stalkerstalkerstalker.
    haha.
    anyway, bagus ini posttt, insaf :)

    ReplyDelete
  3. afrah; huish, ada:) mangkuk tingkat laaagi. syukran atas doanya.

    amirah; saya tahu awak memaaang stalker saya. cubacuba untuk insaf bila rereading post ini:)

    munirah; selamat jugak:) walaupun saya taktahu apa yang awak dah tulis dlm blog:(

    ReplyDelete