Sunday, August 23, 2009

.kedatangannya.

Allahumma bariklana fii rajaba wa sya'baan wabalighna fii ramadhan
Alhamdulillah, sekarang dah 2 ramadhan. kedatangannya benar-benar dinanti oleh setiap kaum muslimin dan muslimat. Siapa yang tidak mahukan MEGASALE terhebat ini, bukan?

Alhamdulillah thumalhamdulillah, kesihatan dah bertambah baik. masih mampu menyedut nafasNya dan juga dianugerahi nikmat iman dan islam. masih juga mampu menyiapkan homework yang bertimbun bak kata tmah... aduhai!

Trial bakal menjelang, hati berdebardebar. tapi masih buat x tahu. hehe, masih punya waktu. itulah alasan yang selalu diberi. sampai saatnya nanti, barulah terkocoh-kocoh. macam lari 100 meter.

hazirah, sedarlah, seminggu lagi nak trial. SPM, hujung tahun ni. Ops, tak boleh sebut hujung tahun, tapi 18 November. Kalau nak CEMERLANG, mesti jelas matlamatnya.
[ oh, jelas matlamat, tapi malas usaha, boleh cemerlang ke?]

Oklah, tadi belekbelek jumpa ni,

Ya Allah, masukkanlah kami ke dalam bulan Ramadhan dalam keadaan selamat dari berbagai penyakit, haindarkan kami dari berbagai kesibukan dan hindarkan pula dari rasa cepat mengantuk
[ Doa Ali bin Abi Thalib ketika menyambut Ramadhan ]

InsyaAllah, bulan Ramadhan inilah bakal kita .mengasah yang tumpul. di hati kita. .memperbanyakkan yang kurang. .membaguskan yang KO.

Semoga kedatangannya kali ini tidak disia-siakan. Datangnya dinanti-dinanti. Perginya masih berbekas. Subhanallah, Maha Suci Allah, masih memanjatkan usiaku yang kian lama kian bertambah. Selamat berpuasa dan berAMAL.

No comments:

Post a Comment